İncir Reçeli

BEŞ KURUŞ BİLE VERMEDEN SAVURDUĞUNUZ DEĞER YARGILARINIZ Öncelikle şunu belirtmeliyim ki kimsenin acımasız eleştirilerini duymak istemiyorum. Bunlar benim fikirlerim. İyisiyle kötüsüyle her zaman fikrimi söylerim. Bunu söylerken de ortaya bazı kanıtlar sunarım. Filmi bayağı bir eleştireceğim. Eleştirmek için de filmde hatada aramadım. Sadece gözüme çarpan eksiklikleri yazmak istedim. Çok fazla gelebilir. Filmi de önyargı ile izlemediğimi belirtmeliyim. Yorumumu beğenmezseniz neden beğenmediğinizi bilmek isterim. Ayrıca bu yorumdan sonra kimse tarafından UKALA sıfatına girmek istemiyorum. Filmde olumlu gördüğüm en önemli şey, hasta psikolojisiyle empati yapmamızın önerilmesidir. Açıkçası AIDS hastalarının ne hallerde olduklarını, neler hissettiklerini, korkularını yönetmen/senarist abimiz bana iyi anlattı. Bilmiyordum onların bu hallerde olduklarını. Diğer olumlu yan yakınını kaybeden birisi için bu film gerçekten önemlidir. Hatta ağlayanların çoğu benzer psikolojidedir. Ben yakınımı kaybetmesem de yakınını kaybeden dostlarımın bazılarının bana anlattığı kadarı ile o hayatın onlar için gerçekten acı olduğunu az çok bilirim. Onlar için en ufak bir anı bile, en küçük zerre kadar nesne/eşya bile çok önemlidir. Çünkü bu parçalar gidenleri anımsatır. Bu eşyalarla kaybettiğiniz yakınınızı her zaman yanınızda hissederseniz. ONA DOKUNAMASINIZDA.. Gördüğüm son olumlu şey ise filmin ismi olan İNCİR REÇELİ ‘ nin konuyla mükemmel uyumlu olmasıdır. Gelelim olumsuz yanlara…

(SPOILER İÇEREBİLİR)
◕ Bir kere tanışma sahnesi çok absürd oldu. Hiç de etik bulmadım. Bir bayanın ilk kez gördüğü bir adamın evine gitmesi, ona mayışması uygun değil. Yabancılar bile daha ilk tanışmada bu kadar aşırıya kaçmıyor. Diğer yandan şunu sordum hep: siz ne ara aşık oldunuz? Nasıl oldunuz? Bunu bilmem gerekirdi. Şunu bekledim: bunlar daha önceden tanışıyorlar, ayrılmışlar sonra yeniden birleşmişler. Her gün de yeniden tanışıyorlar iki yabancı gibi… Ama bu olmadı. Karakterlerin tanışma öyküsü bana tuhaf geldi.

◕ Herkesin çok beğendiği o oyunculukları ben çok yapmacık buldum açıkçası. Başroldeki kız ve erkek, yan karakterdeki o kişi göze çok battı be abi! Özellikle filmin girişteki bar sahnesinde oynayan Metin’ in yapmacıklığı hat safhadaydı. Kızın mıy mıy sesini de beğenmedim.

◕ Babasını sevgilisi sanması da ayrı bir şey. Bir yönetmen mi biliyor. İzleyici yutmadı. En azından bir ipucu gösterin bir şey yapın. Tek fotoğraf yetmez. Senaryoda hazırlık aşaması vardır. Karakteri o şüpheye iten sebepler gösterirsiniz.Ne yazık ki burada öyle yoktu. Bir de kızımız çok güzel dedi yargılarınız lafını. Doğru hepimiz öyleyiz ama bu yargıları söylerken yalan da olsa bazı ipuçlarımız olur.

◕ Otobüs durağında öpüşme sahnesine ithafen bir şey diyeceğim. Zamanında Küçük Emrah-ölesiye Sevmek filminde de benzer sahne oldu. Biz orada kakara kikiri gülerken burada ağladık. Ne kadar garip!

◕ Sonu My Sasy girl filmiyle aynı gibi… Not kısmı ise Gerard Butlerin P.S. I Love You filmine benzer idi. İstiklal Caddesindeki baş döndürücü yürüyüş ise Requiem For A Dream den alıntı gibiydi. Metro sahnesi de başka filmde vardı.

◕ 15 dk içinde skeç yazmakta ilginç olan başka bir yan.
(SPOILER İÇEREBİLİR)

Sonuç olarak çok kötü film değil ama çok da güzel film değil. Saygılarımla…

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

2 responses to “İncir Reçeli”

  1. özlem says :

    rakı masası hazırlığı da “duvara karşı” filmini hatırlatıyordu

  2. senar1st says :

    Evet, bunu eklediğiniz de iyi oldu 🙂

    Ben sadece bir kere izledim bukadar şey buldum. Hata aramak için de izlemedim bunu da belirtmiştim 🙂

    Çarşafla yatağın üstünü kapatmaya denemişler ama tümsekler bariz belli oluyor.

Bir Cevap Yazın

