Into The Wild-Özgürlük yolu

İNSANLARI SEVMİYOR DEĞİLİM. AMA DOĞAYI DAHA FAZLA SEVİYORUM.

Özgürlüğün bu denli güzel anlatıldığı bir film daha görmedim. Chris Mccandless gibi olmak hangimiz ister? Cesaret edebilir misiniz? Kaçıp gitmeyi… Arkanızda bırakmayı her şeyi… Bırakamazsınız. Neden? Çünkü yapmanız gereken işler var. Ne gibi? Elektrik faturasını ödemek, spor salonuna kayıt yaptırmak, başkalarının kuyusunu kazmak, yalan söylemek, dürüst davranmamak, PARA KAZANMAK, KARİYER YAPMAK...

Özgür kalamadığınızı hiç düşündünüz mü? Sokakta karşıdan karşıya geçerken bile trafik lambasına bağımlısınız. Yeşil geç, kırmızı DUR! Halbuki doğada bunlarla karşılaşmanız mümkün değil. Orada ne kol saatine muhtaçsınız ne de PARAYA … Ne de trafik lambasına… Kariyer zırvalıkları da yok. Sadece siz varsınız. Yapayalnız . Hayvanlar, çiçekler, böcekler… Her şey DOĞAL .ALLAH’ ın yarattıklarıyla başbaşasınız. Gökdelenler, kuleler yok. Sahi insanlardaki bu yükseklik tutkusu nedir? Kabına sığmamak nedir? “Benim binam 100 metre, senin ki 95 metre… Ben senden büyüğüm ” Bunun gibi komik saçma sapan replikleri eminim duymuşsunuzdur. Bence insan hayatını sorgulamalı, tüm nedenlerini gözden geçirmeli… Bir şeyi yapıyorsa MUTLU OLMAK için yapmalı…

Filmde dikkatimi çeken bir şey ise baş karakter supertramp’ ın bana benzemesi… Hatta ona söylenen bazı repliklerin aynısını benim de işitmiş olmam.
“o kadar detaycı olma evlat!Fazla derinlere iniyorsun. O kadar derine inmek iyi değildir derler.” Bunu bana söyleyen hala var. Ben de onlara şaşıyorum. Ot gibi yaşıyorsunuz. Hiçbir şeyin farkında değilsiniz. Aslında seçimleriniz size ait değil. Başkalarının fikirlerini kendi fikirleriniz sanıyorsunuz. En önemlisi ne biliyor musunuz? Siz hiçbir zaman SİZ OLMADINIZ. HİÇBİR ZAMAN KENDİNİZ OLMADINIZ. MASKECİLER SİZİ…

Umarım bir gün herkes supertramp gibi düşünür… Supertramp’ ın dediği bir cümleyi geçen de arkadaşıma söylemiştim.

“YAŞAMAK İSTİYORUM!”

FİLMDEN EŞSİZ REPLİKLER…

**Bu noktada Thoreau’dan bir tefsir yapacağım : ” Bana aşk ,para ,inanç ,şöhret ,adalet yerine gerçeği verin .

**Düşüncelerimi anlatan kelimelerin git gide anlamsızlaştığını farkettim.

**“Mutluluk uçsuz bucaksız ormanlardadır,bomboş sahillerdeki coşkudadır.İnsan elinin değmediği bir yerdedir,denizin diplerinde ve gürlemesindedir.
İnsanları severim, ama doğayı daha çok severim…” (Lord Byron)

**”Denizin tek hüneri şiddetli darbelerdir ve ara sırada olsa, kendini daha güçlü hissetme şansı. Doğrusu, deniz hakkında fazla şey bilmem fakat burada durumun böyle olduğunu biliyorum. Ve yine, hayatta güçlü olmanın çok gerekli değil fakat kendini güçlü hissetmenin önemli olduğunu, en azından bir kere bile olsa kendini tartmanın, bir kere bile olsa kendini, insanın en antik koşullarının içerisinde bulmanın, ellerinizden ve kafanızdan başka size yardım edecek bir şey olmadan kör ve sağır taşla tek başına yüzleşmenin gerektiğini, biliyorum.“(BENCE EN İYİSİ)

**” İnsan yaşamının mantık ile yönetildiğini kabul edersek, hayatın olasılığı kaybolur. “

**”Bence kariyer denen şey bir 20. yüzyıl icadıdır ve ben bir kariyer istemiyorum. ”

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

3 responses to “Into The Wild-Özgürlük yolu”

  1. çınar says :

    çok güzel

  2. mervemer says :

    Cok dogru. Cok iyi

Bir Cevap Yazın

