Kelebek Etkisi-The Butterfly Effect

HER ŞEY BİR PUZZLE DAN İBARET HAYATIMDAKİ EN İYİ FİLMİM

●●● Giriş cümlesi “kelebeğin kanat çırpışı gibi küçük bir şey dünyanın yarısını dolaşacak bir tayfuna neden olabilir. ” gibi sert bir kaos teoremi ile başlıyor.

●●● Kaos teorisi: “Kaos aslında birbiri ile az çok alakalı gibi gözüken fakat birbirlerinin ayrılmaz birer parçası olan birkaç düşüncenin birleşiminden oluşmaktadır.”Diğer deyimle determinist bir akımdır kaos teorisi. Bu teorinin üç yapı taşı vardır ve bunlardan birisi KELEBEK ETKİSİDİR .

●●● Evren üzerinde hiçbir şey alakasız, bağlantısız değildir. Her bir olay diğer olayı etkilemektedir. Yani atıyorum Amerika’daki bir vatandaşın “x ” yolunu tercih etmeyip “y” yolunu tercih etmesi evrende bir değişikliğe sebep olur. Bakın ne demiştim? Küçük sandığınız bir değişiklik bile bütün dünyadaki DÜZENİ baştan değiştirebilir. Anneniz, kardeşiniz ya da bir başka yakınınızın yaptığı en ufak bir eylem, evet, en ufak bir eylem sizin hayatınızı değiştiriyor. Şu an bu yorumu okuyorsunuz ve hayatınız değişti. Okuyorsanız geleceğiniz farklı, okumasanız da farklı olacak. Okula ya da işe gitmemeniz, çok şeyi değiştiriyor. Size mantık dışı gelebilir bu ama ne yazık ki GERÇEK bir durum:)İşte kaos teorisinin de özü burada. GELECEĞİ BİLEMEZSİN VE HESAPLAYAMAZSIN. Bu mümkün değil. Çünkü en ufak bir değişikliğe hesaplamak bütün EVRENDEKİ değişikliği hesaplamaktan geçer. Yani sizin en ufak bir eyleminiz bütün insanların HAYATINI değiştiriyor. Siz söyleyin şimdi: geleceği hesaplamak mümkün mü?

●●● Her şey bir zincirden ibaret.yaşamımızdaki en ufak bir değişiklik zincirleme olayları meydana getirir. Zincirin başına değiştirebilirsek, zincirin arta kalan kısmında yönlendirebiliriz. Bütün olayların başında bir ZİNCİR vardır. Her yeni olay bu ZİNCİRİ uzatır. Yine tekrar ediyorum: zincirin başı, zincirin kaynağı en ufak bir olaydır. Kelebeğin KANAT ÇIRPIŞI gibi … Filmde de vermek istenen bu zaten. Evan Treborn’ un her yaptığı eylem sonuçları farklı olan eylemleri meydana getiriyor.Evan Treborn bütün EVRENİN düzenini değiştiriyor.

●●● Hayatta her şey tercihlerimizden meydana geliyor. Şu an yaptığın iş, okuduğun okul hepsi birer tercih ürünü… Dedim ya TERCİHLER . Tercihleriniz ya sizin hayatınızı kurtarır ya da başkasının,. Tercihlerinizle siz kendi hayatınızı feda edip, başkalarının hayatını kurtarabilirsiniz. Bu tercih meselesi KADER kavramını ortaya çıkarıyor. Kaderimiz vardır ve hiçbir şey de tesadüf değildir.Kaderimiz yazılmıştır ama bizim de yazma hakkımız var. Yaptığımız her hata kaderimiz değildir. O bizim tercihimizden kaynaklanır. Her zaman dediğim gibi “her şeyin bir nedeni vardır” en önemsiz şeylerin bile… Şu an buraya bu yorumu yazıyorsam, bunun da bir nedeni vardır. Gülmeyin lütfen:) Kader konusu çok derin bir konu,daha fazla yazamayacağım.

●●● Filmde diğer yandan geçmişin DEĞİŞTİRMENİN SAÇMA , geleceği ŞEKİLLENDİRMENİN DE İMKANSIZ olduğunu vurguluyor. Dün de olan her şey dün de olmuştur. “dökülmüş sütün ardından gözyaşı dökmek” mantık dışı bir şey… Dedim ya olan oldu. Bu filmin müziklerini de dinlemenizi tavsiye ederim. Hepsi birer sanat eseri. Şu an arka planda çalıyor ve bu yorumumdaki fikirlerimi daha çok ortaya çıkarıyor. Hayatımı değiştiriyor:P:PYine mi bu değiştirme mevzusu değil mi ha ha:) Sanırım yazdığım en iyi yorum bu oldu. Bu filmi herkes anlayamaz! Harcı yetmez.

fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

4 responses to “Kelebek Etkisi-The Butterfly Effect”

  1. Prisoner says :

    Güzel yorum güzel tespitler.
    Kelebek Etkisi Benim de çok beğendiğim serilerden biridir. Benim için farklı bir tarzı var. Ben Defalarca izledim özellikle ilk 2 serisini ancak film olarak görmedim bende ayrı bir yeri vardır. Seninde dediğin gibi Düzeni değiştiremessin olan olmuştur. Bu laflar çok hoşuma gitmiştir. Ki nitekim filmdede gördüğümüz üzere düzeni değiştiremeyiz her şey olacağına bir şekilde varır öyle yada böyle.

    Bu arada sen gerçekten kendinin de ifade ettiğin gibi iyi bir detaycısın. Bende iyi araştırmacıyımdır. 🙂 Görüşmek üzere…

    • senar1st says :

      verdiğin cevaplar için teşekkür ederim:) Evet, Kelebek Etkisi en beğendiğim filmdir hayatımda…. Çok severim bu filmi defalarca izlerim. Ama birincisi için geçerli bu sözler.

      Detay benim hastalığım:) Elimde değil bakıyorum görüyorum yazıyorum.

      Görüşelim:)

  2. Ejder says :

    (SPOILER)Evet arkadaşlar Sizlere katılıyorum.Bu filmi ilk çıktığında DvD de izlemiştim çok hoşuma gitmişti .. Şuan 20 yaşındayım Aklıma geldi ve Bluray (720p yüksek kalite) olarak indirdim izledim . yaklaşık 2 ,3 dakika kesilmiş sahnesi var. En önemlisi de Değişik Finali .. Neden Öyle yapmışlar bilmiyorum .. Beni en çok Hüzünlendiren Final Sahnesiydi (Yaptığı Büyük Fedekarlık) ayrıca Diğer izlediğim final sahnesinde Annesinin karnındayken uyanıyor ve Ölüyor 😦 .. Neden öyle yapmışlar anlamış değilim gerçekten .. Saygılar(SPOILER)

    • senar1st says :

      Onunla beraber bir kaç alternative endings leri de var. sanırsam 3 tane idi.
      Her son da ayrı tat vermiştir. 🙂

      Bu arada mesajını editledim kusura bakma. Spoıler vardı onun için 🙂

Bir Cevap Yazın

