Başlangıç-Inception

ZİHNİNİZİN KONTROLÜ SİZ DE Mİ?

=== Film; hayal, gerçeklik, rüya, bilinçaltı, etki, hipnoz gibi kavramlar üzerine kurulmuş. Neyin doğru neyin gerçek olduğunu kim bilebilir? Bunun, şu anki yaşamımızın rüya olmadığını kim söyleyebilir? Kimse söyleyemez. Sadece bilinenler, bilinmeyenler ışığında gerçek olup olmadığına inanıyoruz. Bana soracak olursanız ben RÜYA olduğuna inanıyorum, rüyanın içinde rüya gördüğümüze inanıyorum, katman misali…. Elbet bir gün UYANACAĞIZ!

=== Bizi ne yönetir? Bilinçaltı yönetir. Bilinçaltı mantıkla hareket etmez, DUYGULARLA hareket eder. Akılla ona hükmedemeyiz, evet, yanlış duymadınız. “Aklımızla ona hükmedemeyiz.” Bazen, BAŞKALARI tarafından zihnimize FARKINDA OLMADAN gizlice zihnimize yerleştirilir. Mesela “subliminal mesaj “diye bir şey var. Biz her şeyi gözümüzle görmeyiz. Bazı şeyleri beynimizle görürüz ve FARKINDA OLMADAN bilinçaltımıza girmesine müsaade ederiz. Dedim ya az önce: “BİZİ BEYNİMİZ DEĞİL, BİLİNÇALTIMIZ ” yönetir diye. Düşüncemin saçma olduğunu söyleyebilirsiniz. Ben de size bu filmden örnek vereyim: COBB rüya görürken bir yerde daha önce gösterilen bir öğe gösterildi: PERDE . Bu size MAL ‘ la arasında geçen yatak odası sahnesini hatırlatmadı mı? Peki ilk önce, o perde sahnesinde MAL ‘ ı mı gördünüz perdeyi mi? İkisini de gördünüz. Yalnız birini gözünüzle gördünüz diğerini BEYNİNİZLE görüdünüz ve farkında olmadınız:) İşte NOLAN bu filmde bunu defalarca anlattı: “size bir fikri aşılamak istiyorsam farkında olmamalısınız.” Neye doğru neye yanlış dediğimizi, kanaatlerimizi işte bu belirler.

=== Senarist ve yönetmen olan NOLAN bu filmi bana göre en iyi filmi. Ayrı bir parantezi hakediyor. Rüya alemini, gerçeklik kavramını belki yıllarca araştırdı, belki şu senaryoya yıllarını verdi.Çünkü bu fikir çok basit bir fikir değil. Derinlemesine incelemiş belli. Açıkça görülüyor. Kurgusu, bana başka filmi hatırlattı: KELEBEK ETKİSİ(THE BUTTERFLAY EFFECT) . Benzer bir kurguya o filmde de rastlamıştım. Tebrikler NOLAN!

=== Filmde olumlu bulduğum en önemli şey kurgu. Kurgudan sonra ise en beğendiğim unsur, Edith Piaf’ ın eşsiz güzellikteki müziğidir.

=== Olumsuzluklar: giriş kısmı biraz karışık. Sabırsız izleyicileri sıkabilir. Diğer olumsuzluk ise SOYUT kelimeler yerine SOMUT kelimeler kullanılabilirdi. Bu şekilde daha anlaşılır olurdu.

=== En son sahnede çıkan ve en önemli nesne olan TOTEM’ e cevap:” Yönetmenliğini kendim yaptığım ve şu anda izlediğiniz bu film bile GERÇEK olmayabilir dostlar”

Fragman:

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

