Bugün Aslında Dündü-Groundhog Day

HAYAT, YAŞAMASINI BİLENE GÜZELDİR

=== Filmde, Phil Connors ın sıradışı yaşadığı bir olayı anlatılıyor. Phil kameramanı ve prodüktörü ile birlikte Pennsylvania’daki bir yere “sıçan günü”ne ne katılır. O kasabada çok ilginç bir olay yaşar: Phil in her günü aynı geçer. Yani sabah uyandığında yarın olmadığını ve sürekli “devir daim” yaptığını anlar. Zamanla her günün nasıl geçtiğini bildiği için çevresinde olup biten olayları daha önce yaşadığı için, bundan yararlanır.

=== Filmde vermek istenen mesaj, her günümüzü aynı yaşamamamız gerektiği vurgulanıyor. Her günümüz aynı geçmiyor mu? Sürekli aynı şeyleri yaşamıyor muyuz? Bazen değişmeliyiz diye düşünüyorum. İnsanlara karşı biraz daha saygılı, terbiyeli olmamız,onlara karşı anlayışlı güler yüzlü davranmamız, yardımsever olmamız gibi konulara yönelmemiz gerektiği bize verilmek istenmiş. Yorumlardan okuduğum kadarı ile bazıları da bu filmden ders çıkarmış. Kalp kırmak yerine, sevgi ile çoğu şeyi değiştirebiliriz. İnsanlara nasıl davranırsak öyle karşılık görürüz. Birisi size İÇTENLİKLE (dalkavukluktan söz etmiyorum) gülümsediğinde içiniz ısınmıyor mu? Ne almak istiyorsak ilk önce vermeliyiz.

=== Oyuncuların performansları gayet iyi idi. Göze batan, yapmacık olan bir oyuncuya rastlamadım. Gayet doğal…

=== Filmde gördüğüm eksiklik ise başlangıç kısmının sıradan olması diyebilirim. O bölüm beni biraz sıktı tam filmi izlemeyecektim ki o sırada konuya girdi. İşte o sırada film başladı ve sonuna kadar izledim.

=== Olumlu yanlardan birkaçı ise diyalogların gayet iyi olması, oyuncuların doğal olmaları, öykünün özgün olması, müziklerin ve atmosferin mükemmel olması diyebilirim.

=== Filmin senaristine de ayrı bir parantez açmak istiyorum. hakikaten çok iyi bir senaryo…fikir çok iyi. Bu fikri de harika bir konu ile harika işlemiş. Samimiyetimle söylüyorum çok zekice bir senaryo… Gerçekten bravo! Kurgucu ve yönetmenin hakkını yemem, yememeliyim.

=== En beğendiğim sahne kısmına gelirsek eğer, beğenmediğim bir sahnenin olmadığını gözlemledim. Her sahnesini beğeni ile izledim.

=== Tavsiyem şu: Film başlarken sakına izlememezlik etmeyin. Biraz bekleyin. Konuya girdiği an zaten sonuna kadar izleyeceğinizi temenni ederim.

=== Hayatımda izlediğim en iyi filmlerden bir tanesi…Ne varsa eskilerde var.

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

