Sevginin Gücü-Leon

EN BÜYÜK GÜÇ, SEVGİDİR!

=== Leon çok profesyonel kiralık bir katil. İşini iyi yapmaktadır. Her şey yerinde giderken birden mathilda ile tanışır ve bu tanışması leon un hayatını birden değiştirir. Leonun içinde en derin noktalarında insan olduğunu hatırlatan bir duygu yatıyor. Bu duyguyu da mathilda ortaya çıkarıyor. Bunu yaparken çok zorlansa da en sonunda yapıyor. Ölümden korkan, uyku bile uyumayan adam, mathildanın gelmesi ile bu korkuları yeniyor ve “insan” olduğunu, sevebildiğini sevilebildiğini hatırlıyor.

=== Senaristi hakikaten çok takdir ettim. Basit bir olayı biçmiş ölçmüş ve mükemmel bir eser haline getirmiş. Kurduğu diyaloglar, verdiği anlam gerçekten harika. Filmin senaristi aynı zamanda filmin hem yönetmeni hem de yapımcısı konumunda. Yönetmeliğini de iyi konuşturmuş. Bazı sahnelerde deyim yerindeyse “ayakta alkışladım”. Çünkü vermek istediği mesajı ustaca vermiş. Final sahnesi sadece bir örnek.

=== Oyuncuların performansına göz attığımda, Mathilda(Natalie Portman) küçük yaşına rağmen iyi iş çıkarmış. Şu anki performansının nerden geldiğini gördüm . Doğuştan yetenekli bu kız.. Gary oldman psikopat tiplemesi ile karşımıza çıkmış. Bu rolünü ustaca vermiş. Özellikle sesini çok iyi kullanmış. Onun haricinde, hapları yutarken gösterdiği performans süper idi. Leon (Jean Reno) ve diğer oyuncularında hakkını yememeliyim.

=== En beğendiğim sahne final sahnesi idi. Leonu çok merak etmiştim orada ” ne yapacak?” diye. Yaptığı şey beni çok şaşırttı.

=== Filmin müziği (Sting-Shape of my heart) beni hüzünlendirdi. Sahne ve müzik uyumu çok yerinde idi.

=== Replikler,
Mathilda : İyi uyudun mu ?
Leon : Ben uyumam, bir gözüm hep açıktır.
Mathilda : Evet, unutmuşum. Bir gözü açık uyuyupta bu kadar çok horlayan birini hiç görmemiştim.

*** Mathilda: Hayat hep böyle zor mudur, yoksa sadece çocuk olduğunda mı böyle gelir?
Leon: Hep böyledir.

*** Mathilda : Leon sanırım bir şekilde sana aşık oluyorum. Bu başıma ilk gez geliyor biliyor musun ?
Leon : Daha önce hiç aşık olmadıysan bunun aşk olduğunu nerden biliyorsun ? Mathilda : Çünkü hissediyorum.
Leon : Nerede ?
Mathilda : Karnımda. Sıcacık. Hep orada bir yumru olurdu. Ama şimdi geçti.

*** Leon: Dün şu kapının önünde hayatını kurtardım.
Mathilda: Doğru. Ve ondan şimdi sen sorumlusun. Hayatımı kurtardıysan, bunun için iyi bir nedenin olmalı.

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

