Nerede o eski oyuncular…

Geçenlerde vizyonda olan bir film izlemiştim. İsmini vermek istemiyorum şimdi. Filmdeki oyunculara baktım. Son derece yapmacıklar. Bu o kadar göze batıyor ki filmi izlemeyi bırakıyorsunuz direkt dikkatinizi oyuncunun absürd hareketleri üzerine yoğunlaştırıyorsunuz. Sonra ne mi oluyor? Film başarısız oluyor.

Dün ise şu videoları izledim.

Bakınız efenim oyunculuk, DOĞALLIK görün. Şener Şen gibi Kemal Sunal gibi oyunculara ihtiyacımız var. Onlar yapmacık değil çünkü. Yüzde yüz doğal. Sırıtmıyor oyunculukları. Videolardan devam edelim. Sakar Şakir videosunu izlediğinizi varsayıyorum. Kemal Sunal haricindeki diğer oyuncular nasıl? Kötü mü? Normal mi? İkisi de değil. Hepsi  MÜKEMMEL . Hepsi özenle seçilen tipler. Şoförün, muavinin, kahvecinin, apartmandaki TV tamiri yapan adamın, Alişen’ in; tavırlarına, konuşmalarına, duruşuna dikkat edin. Ne kadar doğal değil mi?

Şener Şen’ in videosunda ise bunların aynısı geçerli. Figüranlar bile mükemmel. Eşsiz tat veriyor insana… Hani derler ya “buram buram” diye. İşte bu filmlerde de BURAM BURAM doğallık var. “İşte film budur” dedirtiyor insana. Tek eksiklikleri senaryo sıkıntısı.

Şimdiki entel sinemacılarımız şey diyor: “insanlar filmleri sinemada izlemiyor, korsan indiriyor.sinemamız gelişmiyor. Hollywood filmleri bizimkinin yanında himalaya kalır” Ben de size şimdi s..tir çekiyorum. Ul.n önce siz aynayı kendinize doğrulttuğunuz mu? Ha? Saçma sapan senaryolarınız, SÜRE DOLDURSUN diye yazılan diyaloglarınız, aşırı yapmacık beceriksiz oyuncularınız… Daha sayamadığım bin tane olumsuz yönünüz var. Önce kendinize soru sorun. Biz gerçekten bu işi yapıyor muyuz? Yapamıyorsunuz kardeşim, Y-A-P-A-M-I-Y-O-R-S-U-N-U-Z! Verdiğim paralara acıyorum. Artık bir Türk filmine de kolay kolay gitmem. “Emeğe saygı” diyen bi’ kitle varya onlar daha komik. Ne emeği olum? Ne emeği? Ha? Nedir yani? Lafa bak “emeğe saygı” 😀 😀

Okuyucular sorabilir. “Eski filmler neden başarılı?” diye. Dilim döndüğünce cevap vereyim. Eski filmlerdeki senaryolar içimizden. Sakar Şakir, Banker Bilo, kendi içimizde yaşayan insanlar. Sokağa çıkın bakın görün. Sonra da o filmlere bakın. Şimdiki diziler nasıl? Türkiye’deki insanlara hitap etmiyor. Baş karakteri Türkiye’ de görmedik. Öyle bir insan SOKAKTA yok. Ayrı bir dünya o dizilerdeki yaşamlar… Bir tane örnek vereceğim. Ezel dizisinin oyuncusu Kenan İmirzalıoğlu(Ezel) yaklaşık 1 yıl önce itirafta bulunmuştu. “Bu dizideki Ezel karakteri Türkiye’ de yaşamıyor. O kadar ameliyatı, planı yapan kişiyi sokakta göremiyorum. O yüzden dizinin bu dönem bitmesi iyi olur.” Bunun gibi bir şey demişti. Bakınız efenim Ezel kötü bir dizi demiyorum. Sadece konuya iyi bir örnek vermek açısından Kenan’ ın sözlerini yazmak istedim.

Sizde gördünüz değil mi şimdi? Asıl sorun anlatılan kişiler İÇİMİZDEN biri mi? BİZDEN biri mi? Umarım yeni film/dizilerde BİZDEN olan BİZİ EVET, BİZİ anlatan şeyleri görürüz inşallah. Umarım yazımı okur, kendinize çeki düzen verirsiniz sayın sinemacılar!

Sağlıcakla kalın 🙂

Etiketler:, , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

