Big Fish- Büyük Balık(2003) REPLİKLER

İlk repliğimizdeki mesaja bakar mısınız? Günümüzde yapılan çoğu kavganın nedeni bu değil mi? Kalp kırgınlıklarının sebebi bu değil mi?

Ed Bloom: Josephine, bilmem biliyor musun, Kongo’daki Afrika papağanları sadece Fransızca konuşur.

Josephine: Gerçekten mi?

Ed. Bloom: onlara İngilizce öğretmek olanaksızdır. Ama ormanda dolaşanlar onların çok güzel Fransızca konuştuklarını duyar. o papağanlar her konuda konuşurlar. Politika, sinema, moda, din hariç her konuda.

Josephine: neden din hariç?

Ed. Bloom: din hakkında konuşmak kabalıktır. Kimi inciteceğin belli olmaz.

Ve girişteki o eşsiz replikler…

Bazı balıklar yakalanamaz. Büyük veya hızlı olduklarından değil. Farklı bir yönleri olduğundan…
Canavar da böyle bir balıktı. Ben doğduğumda bir efsane olmuştu bile. Alabama’da 100 dolarlık yemlerin yüzüne bakmayan tek balıktı. bu balık, kimine göre, 60 yıl önce nehirde boğulan bir hırsızın ruhuydu. Kimi ise ” kretase” döneminden kalma bir dinozor olduğunu söylüyordu.
Bu söylentilere veya hurafelere inanmadım.
Ama daha senin yaşındayken o balığın peşine düşmüştüm ve doğduğun gün sonunda o gün balığı yakaladım.
Her şeyi denemiştim. Solucan, yem, fıstık ezmesi, fıstık ezmesi ve peynir. Ama o gün aklıma bir fikir geldi: eğer o balık Henry Walls’in ruhuysa, geleneksel yem işe yaramazdı. Çok sevdiği bir şeyi yem yerine kullanmalıydım. Altın. Yüzüğümü bir köprüyü birkaç dakika kaldırabilecek kadar sağlam
bir misinaya bağladım Ve nehire attım. Yüzük daha suya değmeden canavar sıçradı ve kaptı ve yine aynı hızla misinayı kopardı. Nikâh yüzüğüm, hamile karıma sadakatimin sembolü yakalanamayan bir balığın midesindeydi.
Nehirde o balığı aradım. Bu balığa, Canavar’a başından beri erkek diyorduk ama aslında dişiydi. Karnı yumurta doluydu. İkilem içindeydim. Onu yakalayıp yüzüğümü alabilirdim ama Ashton Irmağı’nın en zeki yayın balığını da öldürmüş olacaktım. Oğlumu bu balığı yakalama fırsatından yoksun bırakabilir miydim?
Bu balık ve ben… Aynı kaderi paylaşıyorduk. “aynı denklemin parçalarıydık.” nasıl oldu da hiçbir şey ilgisini çekmezken altını kaptı, diye sormak aklınıza gelebilir.
O gün öğrendiğim ders buydu… Oğlumun doğduğu gün…
Bazen, yakalanamayacak bir kadını yakalamanın tek yolu ona nikâh yüzüğü vermektir.

Etiketler:

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

