Matrak Adamlar-Funny People(2009)

Az önce izledim ve beni pek etkilemediğini söylemeliyim. Filmin bu derecede olduğunu bilseydim izlemezdim. Adam Sandler’ ı gördüm ve “vuu! Sandler varsa izlenir “ dedim. Ne yazık ki beklentimi karşılamadı. Nedendir bilinmez ama espri yaparken cinsel materyalleri kullanmak bana çok ucuz geliyor. Kullandığın 10 kelimenin 8′ i cinsel ise gözümde büyük bir değeri olmaz. Belki bizim kültürümüze yakışmadığı için böyledir bilemiyorum. Amerikan kültürünün espri anlayışını tasvip etmiyorum. Filmi izlerken ne mesaj aldım ne de başka bir şey. “Komedi filminde mesaj mı olur ? Kardeşim abartma!” diyebilirsiniz bana. Ben de size Adam Sandler’ ın başka bir komedi filmi olan “Click- Süper Kumanda” örnek gösteririm. Mesaj var mı var. Demek ki komedi filminde de yapınca oluyormuş değil mi?

Filmi izlerken Amerikalıların yaşam şekillerine  dikkat ettiniz mi? Ahlaksal olarak çökmüş durumdalar. “Biz mutsuzuz” diyorlar. Nedenini bilmiyorlar. Ama ben biliyorum. Ahlak, etik sınırlarınız yok. Her şey normal geliyor size. Evliyken başkasıyla yat; kendi egonu, mutluluğunu bencilce düşündüğün için yuvasını yık; onla bunla  sürt… Sonra da biz mutsuzuz diyin. her şeyin bir sınırı vardır. Önemli olan onu aşmamaktır.

Filmde konu sabit değil. Birden çok hikaye görüyorsunuz. Asıl olan nedir?tek bir hikaye anlatırsınız, bunun yanına yan hikayeler eklersiniz filmi güzelce bitirirsiniz. Oradan buraya hikayeler arasında sıçrayıp filmi batırmazsınız.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen Adam Sandler’ ın performansı olumlu gördüğüm tek şeydi. Taklit yaptığı sahnelerde jest ve mimiklerini iyi kullandı. eee yılların tecrübesi. Bazıları demiş: “Bu film komedi değil dram filmi. O yüzden beklentiye girdiniz filmi beğenmediniz.” Size cevabım Adam Sandler’ ın dram filmleri de var ve çok da iyiler 😉 Altyazılı izlemeyin. Aşırı derecede cinsel kelimeler var(espri demiyorum). Sakın ola ki kız arkadaşınıza, ailenize, çocuklarınıza izletmeyin.

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

