Terör nasıl biter? Terörün çözümü…

Askeri görevimin ilki olan acemilik dönemini yapmadan önce terörün nasıl bitirileceğini bildiğimi sanıyordum. Sağda solda atıp tutuyordum. “Ya kardeşim! Elimizde uçaklar, jetler var. Füzeleri, bombaları sallayın dağlara. Öldürün o köpekleri!” derdim herkes gibi. Ama bunun ne kadar yetersiz olduğunu askerde anladım. Bize, orada görev yapan uzman çavuşlarımızın anlattıklarından çok şey öğrendim. Onların sayesinde bayağı fikir edindim. Ama isim veremeyeceğim çünkü onlar zor durumda bırakmak istemem. Efenim siz de izliyorsunuz. Şu aralar terör olayları arttı. Çok şehit haberi almaya başladık. Herkesin atar damarı da arttı. Millet bir anda milliyetçi kesildi. “kardeşim girin dağlara! bitirin şunu. Beni alın askere ben bitireyim.” Hönk!  Medyamız da sağolsun işini iyi yapıyor. Uydu görüntülerinden kandil dağındaki araziyi dümdüzmüş gibi gösteriyor. Üç beş komutan da çıkmış röportaj veriyor. Orada görev yapmamasına rağmen milleti galyana getiriyor. Yok efenim terörü bitirmek kolaymış da şuymuş da buymuş da… Medya gerçekten bu şeyin o*ospusu olmuş. İnsan fikir kanaatlerini yönlendirme gücünü başka bir  konuda(buyrun linki) yazmıştım. Bir kaç gün böyle terör haberlerine yer verirler sonra yine eski haberlere devam. 10 saniye şehit haberi gösterilir sonra da Hülya Avşar evlenmiş, Ajda Pekkan şunu yapmış vs gibi haberleri gösterir. Halkımız da hemen unutur terör olaylarını. Damarı atan herkes şehitlerimizi hatırlamaz. Eee  neredesiniz yoksunuz? Arazi şartlarından bahsetmek istiyorum. Gösterilen görüntü şöyle. Yani TV’ lerde kandil dağının her yanı böyleymiş gibi gösteriliyor. Bu bölgeye giremiyor muşuz!!!

 

Buyrun efenim bunlar da gerçek fotoğraflar: Şimdi bir fikir edindiniz mi? Arazi şartları düz müymüş? Engebeyi görebiliyor musunuz? Orada çatışma çıktığını hayal gücünüzde canlandırın. Mehmetçiklerimiz alt kısımda yolda yürüyor ve üst kısımlardan dağların arasından teröristler saldırıya geçiyor. Sürekli engebenin olduğu bir yer. Üstelikte çok dik. Bir de burada gece yürüdüğünüzü düşünün.  Hani medyamız teröristleri termal kamerayla gösteriyor ya. Sanki çok yakınmış gibi. Sanki 5 dakikalık yolmuş gibi. Ulan üzerinde o kadar mühimmat var. O kadar ağır şeyle dimdik dağa çıkacaksın ve bu da kısa sürecek? Ha ha güldürmeyin beni. İş bununla da bitmiyor. Olayın en büyük boyutu ve çözülmesi gereken tek şey içimizde bitiyor. Anladınız mı ne demek istediğimi? İÇİMİZDE… Uzmanlarımıza bilgi geliyor.” Teröristlerin güzergahı şurası” diye. Bunun üzerine Diyarbakır’daki hava üssümüzden jetlerimiz orayı bombalamak için harekete geçiyor. Jetlerimiz havalandığı an sağolsun orada NÖBET BEKLEYEN KÖYLÜ terör p*çlerine bilgi veriyor: “Üsden jet havalandı” diye. Bunu duyan terör p*çleri ne mi yapıyor? Adamlar da öyle bir sistem var ki  anlatamam bunu. Gösterdiğim dağların iç kısımlarında geçitler var. Oyuklar eşmişler ve  yerin kat kat dibine inen ya da karşıdaki dağa geçen ray sistemi kurmuşlar. Bu da çok hızlı. Pusuya giden Mehmetçiğimiz bir anda pusu oluyor. Çünkü önüne aldığı teröristleri bir anda arkasında buluyor. Şimdi anladınız mı? Çözülmesi gereken en büyük şey İÇİMİZDE.  En komik diyalog da şöyle: “bana verin silahları, bitireyim terörü, keseyim biçeyim vurayaım vaaaaa” derler. Gece eğitimindeyiz. Askerin birini lavaboya gönderiyor uzman çavuşumuz. Işıkları söndürsün diye. Orada kedi görüyor asker ve çığlık atıyor. 😀 Kedi oğlum o kedi. Diğer komik olay ise atış yapması için eline G-3 piyade tüfeği veriliyor askere. Atış poligonuna girdiğinde ise bir anda korku salıyor askere. Silahtan korkuyor. Yan tarafımdaki adam ben  atış yaptığım zaman yerinden hoplamış. Sesten çok tırsmış. Bir başka kişi ise atış yapmaktan korktuğu için AĞLAMIŞ. Yalan demiyorum bu olayların hepsini yaşadım. Birebir gerçek. Atıp tutuyordunuz.  Kediden korkuyorsun, tüfekten korkuyorsun kalkmış terörden bahsediyorsun. Ulan adamlar zifiri karanlıkta çatışmaya giriyor sen aydınlık yerden bol keseden atıp tutuyorsun, gir bakalım zifiri karanlığa… Her an tetiktesin. Her yerden çıkabilirler. Bir şey görmüyorsun. üstelik arazi de belli. O yüzden bilmeden konuşmamak gerek. Operasyonlara çıkarmaya izin vermez komutanlar. Oradaki 100 tane terörist vardır ama elimizdeki bir mehmetçiği bile orada feda etmek istemez uzmanlarımız. “100 terörist kanı 1 mehmetçik kanına eş görülemez,” demişti bir komutanım. Uzmanlarımızın anlattıklarını anlattım size. Uzmanlarımızın neler çektiğini kimse bilmez. Sen, evinden şöminenin karşısında otururken adam ne şartlarda kalıyor? Evine karısına çocuğuna veda ediyor. Kaç gündür yüzlerini görmüyor. Eve ekmek getiremiyor. Ailesiyle parkta eğleniyor çat bir haber geliyor hadi operasyona. Ya böyle işte. Peki ya onların eşi çocukları neler hissediyor. Yataklarından iyi uyuyabiliyor mu sanıyorsunuz? Sürekli aklı eşlerinde… ATIP TUTUP KLAVYE ARTİSLİĞİ falan yapmayın. ALLAH Mehmetçiğimize sabır , güç versin. Umarım bir gün biter terör.

   

Etiketler:, , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

