Zevkleriniz size mi ait?

 

Bir şeyi gerçekten beğeniyor muyuz yoksa başkası beğendiği için mi beğeniyoruz? Örnek vererek açıklayayım. Mağazaya gittiniz. Orada siyah güzel bir tişörtü görüp beğendiniz. Sonra onu satın aldınız. Arkadaşlarınıza, ailenize gösterdiniz ve bazı yorumlar aldınız. Tişörtü 10 kişi gördü ve bunların 8′ i tişörtü  beğenmediğini söyledi. Siz bu tepkiden sonra ne yaparsınız? Çoğumuz o tişörtten soğuruz değil mi? Onu giymemeye başlarız. Ama işin diğer ilginç bir yanı var. Tam tersini düşünelim. Gösterdiğiniz 10 kişiden 8′ i tişörtü beğendi. Sizin hoşunuza gitmez mi? Gider elbet. Beğenilmek Freud‘ un dediği gibi ŞİDDETLİ İHTİYAÇLARIMIZDAN biri. Sonra tişörtü çok giymeye başlarsınız, göğsünüz kabarır vs.

Başta tişörtü siz beğenip almıştınız ve başkaları beğenmeyince o tişörte olan zevkiniz kaçtı. Değil mi?  Eee öyle ise tişörtü siz beğendiğiniz için giymiyorsunuz. Yani başkası beğendiği için giyiyorsunuz. Yanılıyor muyum? Bu demek oluyor ki fikirlerimiz, kanaatlerimiz, zevklerimizin çoğu çevrenin etkisiyle değişip şekil alıyor. Çevreye göre giyinip konuşuyoruz.  Çok ilginç…

Söylemeden geçemeyeceğim. Ben modaya da karşıyım. Moda nedir ki? Başkasının beğendiğini giymek mi? Onların istediğini yapmak değil mi? Herkeste süperman isimli tişörtler var. Kendiniz olun ya! Modayı siz yaratın, kendi tarzınız olsun. Mağazaya girmiştim ve mağazada çalışan kız bana bir tişört gösterdi. Beğenmediğimi söyledim. O da demesin mi bana “ama bunlar moda” . Hoba!. Banane ya! Hayret bir şey. Beğenmiyorum kardeşim. Benim beğendiklerim niye moda olmuyor. Modaymış pehh…

Reklamlar

Etiketler:, , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

2 responses to “Zevkleriniz size mi ait?”

  1. Muge says :

    Bı noktayı atlamissiniz bu yazdıklarınız erkekler icin geçerli genel olarak. Yani erkekler genellikle beğenilme güdüsü taşırlar. Karsı cins beğensin diye giyinirler saclarını sakallarını onlar icin şekillendirirler. Ama kadınlar diğer kadınlar icin giyinir makyaj yapar süslenir : ) orneklersek ; ben hiç bir erkeğin bir davete giderken ” acaba Rifki ne giydi , oda top sakal birakmismidir, ya şimdi oda gri takım giydiyse” dediğine şahit olmadım. Ama yakın çevremde bunları düşünen ve dahi düşünmekle de kalmayıp paranoyaya bağlayan cok hemcinsimi gördüm:) yani erkekler kadınlar icin, kadınlar hemcinsleri icin kendilerine bakar, erkekler beğenilmeyi , kadınlar rekabeti sever : ))

    • senar1st says :

      Erkekler için yaptığınız genelleme doğru. Biz beğendirilmek için süsleniriz. Ama bayanlar hakkında söylediklerinize kısmen katılıyor kısmen katılmıyorum. Bir kadın dudaklarını boyar, dekolte giyer dikkat çekmek ister. Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama kadınlar kendilerini evlerine davet ettikleri zaman yani kadınlar kahvesi olduğu zaman pek süslenmezler. Ama dışarıya çıktıkları vakit karşı cinsin kendilerini beğenmesini istyerler. Hemcinslerini de kıskandırmak isterler ama genel olarak kendini beğendirme vardır. Bir düğünü genelde bayanlar ne için gider? Kısmet bulmak için değil mi? O yüzden en güzel kıayfetleri giyer en iyi makyajı yaparlar 🙂 Sadece bunun farkında olmazlar. Yani sizin bilinçaltınızda yatan bir şeydir. Karşı tarafa kendini beğendirme. bunun farkına varamaz 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: