Askerlik nasıl bir yer? Usta askerin gözlemleri…

MERHABA TORUNLAR:D

Hemen devrecilik yaptım kusura bakmayın 🙂 İşin esprisi bu 😉

Genel olarak söyleyeceğim. İlk başta nereye düştüğünüz falan belli olur ondan sonra tarihi beklersiniz. Bir de acaba nereye düştüm orası nasıl bir yer dersiniz? Sonra beklersiniz gideceğiniz günü.

VEDA GÜNÜ

O gün nasıl gündür. Aileniz sevdikleriniz kız arkadaşınız eşiniz -hangisini beğeniyorsan artık- sizinle vedalaşmak ister. Siz valizinizi alır ve doğruca otogara yönelirsiniz ya da havalimanına… İşte o an varya bittiğiniz andır. Muavin bağırır… “Ankara/İstanbul yolcusu kalmasın”.. İşte o an vakit gelmiştir. Yolculuk artık başlayacaktır. Sizin yapacağınız şey ise vedalaşmaktır. Ya da gitmemek 😀 Neyse o an vedalaşırsınız sarılırsınız, belki de son kez bakışırsınız. Belli mi olur. Hayat bu… Siz yine de helalleşin derim ben. Neyse işte o an vedalaştınız ve otobüse binersiniz ya da gemiye… Farketmez… Ondan sonra araç kalkar ve son bakışlarınızı yaparsınız. 155 gün ya da 460 gün boyunca göremeyeceksiniz. Onlar size el sallar ve doğruca sizi uğurlarlar. İşte o an bitersiniz. Neden mi? Çünkü o kişi muhakkak ağlar. Muhakkak… Erkeksiniz siz de ağlamak istemezsiniz. Erkekleri ağlamak güçsüz gösterir çünkü… Zor tutarsınız kendinizi… Ailenizin sizi gözyaşlarıyla görmesini, onları daha da  zor durumda bırakmayı istemezsiniz. Otobüs artık kalktığında ise yani ailenizin sizi görmediği anda siz başlarsınız ağlamaya… Tutamazsınız kendinizi.. Yüreğiniz yanar. O acıyı da yaşayan anlar…

Kendim için örnek vereyim. Benim veda günümde ailemin tüm fertleri gelmişti. Hepsi orada bekliyorlardı. Ben otobüse bineceğim zaman vedalaştık. O an elini öptüm büyüklerimin falan filan… Hepsiyle vedalaştım ve çok hızlı bi’ şekilde otobüse bindim. Ağlayacaktım çünkü zor tuttum kendimi. Hemen atladım  koltuğuma ve bizimkileri gördüm. Hepsi ağlıyor. O an çok zordu benim için. Daha önce yurtta kalmışlığım var. Yani ailemden uzakta yaşadım bir başıma. Ama bu  başka be abi… Onları gözyaşlarıyla görmek insana koyuyor. Neyse ben o anda yalandan gülüyordum. Amacım onları güldürmek. Neyse otobüs kalkmaya başladı.. Hiç ağladığını görmediğim abimin bile gözleri kıpkırmızı oldu.  Otobüs döndü ve gitmeye başladı. O an bittim… Anlatılmaz yaşanır.. Aklıma geldi hep o son an. Otobüste film izlemeye çalıştım lakin moralim altüst olmuştu. boş boş yoldan geçen şeylere bakıyordum. Öyle yani…

BİRLİĞE GİRİŞ

Birliğe girersiniz. Kayıtlarınız yapılır sonra koğuşunuza geçersiniz. Yatağınıza uzanır ve bunların GERÇEK olduğunu o an anlarsınız. O gece pek iyi uyku çekemezsiniz zaten. Sabah mal gibi kafayla tıraş olursunuz. Kimileri ise o ilk gece ağlar… Tutamaz kendini.

İÇTİMA

Beş vakit namaz gibi günde 5 kere içtima olur. Paso içtimaya girersiniz. Yani sıraya… Sayılırsınız. Saygın kişisiniz sonuçta 😛 Kimler var kimler yok bu içtimalarda belli olur. Firar var mı yok mu onun için yapılır. Haftada bir kere tabur ve tugay içtiması olur. Ondan tüm birlikler sıraya geçer. Tuğgenerali selamlarsınız. Falanda filanda…

YEMEKLER

Yemekleri sivil şirket yapmaz. Asker yapar. Acemi birliğindeki gibi öyle güzel yemekleri yiyemezsiniz kardeşlerim 😀 Ne yazık ki… Öyle zengin mönü sunmazlar size… Yemekleriniz güzel olmaz oradaki gibi.. Temiz olmaz… Genellikle hep aynı yemekleri yersiniz. gına gelir artık ahaha 😀 İlk geldiğinizde ise hiç yemek yemezsiniz. İsyan edersiniz. Tost falan yersiniz. Yeni gelen her asker bunu yapar 😀 Sonra mecburen alışır. Aç kalmamak için yemek zorunda.  ” aaa ben yemem arkadaş” falan demeyin. Yiyorsun arkadaş 😀

GECE EĞİTİMİ

Arada sırada gece eğitimine çıkarsınız. Böyle yüzünüzü boyarlar. Helikopetere binersiniz. Sonra sizi atarlar.. Şaka şaka 😀 Gerçi komando iseniz bunu yaparlar ama normal bir asker bunları sadece işitir. Prosedür gereği ise arada gece eğitimine çıkar. Tüm ışıklar falan söndürülür. Çelik yelek/hücum yeleği, miğfer ve silahla tam teçhizatlı katılırsınız.

KATILIŞ

Katılış muayenesi denen bir şey var. O muayeneye kadar kimse size bir şey yaptırtamaz. Müsterih olun. Yapan olursa da şikayet edin gerekirse. Çünkü siz daha asker sayılmıyorsunuz. Birinize bir şey olursa size iş yaptırtan kişi ayvayı mı yer . Katılış muayenesi ise bazen 1 hafta içinde bazen de o anda yapılır belli olmaz.

ÖNÜNE BAKAN İNSANLAR

Çoğu kişi kafası önünde yürür gider. Neden mi? Çünkü adamın kafasından bin ton şey geçiyordur. Evini merak ediyordur. Bir de çevrede hep aynı şeyleri gördüğünden yere bakar. Herhangi bir değişiklik yoktur. Kıyafetler yüzler hepsi aynı.. Yollar ağaçlar falan filan… Dışarıda sivil iken ise kafa yukarıdadır. Adam dışarıdaki yeni yüzlere yeni binalara bakar. Değişiklik vardır yani. Askerdeki gibi rutinlik yoktur.

ŞAİRLER VE YAZARLAR

Şair ruhlu insanların eserlerini görürsünüz. Çişiniz geldi ve lavaboya gideceksiniz. Tuvaletin kapısının arka yüzü yazılarla doludur. Kimi şiir yazar kimi bir cümle… Kiminde isyan vardır kiminde mutluluk… Kimisi de şafak atar. Gerçi bu şafak yazılarını her yerde görürsünüz. Ranzanızda dolabınızda falan filan..

ASKERLİK YAPMAYANLAR

Askerlik yapmamış bir adama “nasıl bitecek bu askerlik?” diyin size cevabı şu olur. “Biter biter… Sayılı gün çabuk geçer…” İyi de siz yaptınız mı? Neden çabuk geçer gibi bir ifade kullanıyorsunuz?Neden fikir sahibi oluyorsunuz bilgi sahibi olmadan? Mesela bana anlatırlardı. Şöyle yer böyle yer… Ama ben anlamazdım. Çünkü yapmadım ki. Bilemem… Yaptığım vakit ise o adamı çok çok iyi anladım. Çok çok… Yapan anlar.. Yapın ve görün. Süt kardeşler filminin bir sahnesinde askerler tezkere alır. Seferberlik biter. İşte o zaman askerler eğlenmeye night club gibi yerlere gider 🙂 O sahneyi hatırlayınca demiştim. Vay be adamları şimdi daha iyi anladım diye hehe

GÖREVİNİZ

İşte geldik en can alıcı bölüme… Sivilde yaptığınız mesleğe göre askerde bir göreve verilirsiniz. Mesela berber gider berber olur. Terzi ise terzilik yapar. Sizin mesleğiniz makine mühendisliği gibi askerde işe yaramayan bir bölüm olursa yapacağınız iş belli. Sallamak… Mübarek her işi yapıyorum ben gibi laflar edin. mesela müzikle ilgilendiğinizi söyleyin. Çok rahat edersiniz seçilirseniz eğer… Bana sormuşlardı, “müzikle aran nasıl?”. Dedim “flüt çalarım ben :P” O an sıvazladığımı anladım. Deseydim ki piano falan filan o kesin seçilmiştim. Eleme yapılırsa ve anlamadığım anlaşılırsa seçilmezdim o ayrı da bu son cümleyi espri gibi düşünün. İşe yarayan meslekleri söyleyin. Rahat etmek istiyorsanız. Garsonluk fena değil mesela… Albaylara hizmet ederseniz sivil kıyafetlerle…  Hatunlarla konuşursunuz elinizde telefonla 😛

HASTA OLMAK

Sivil hayatta hasta olmayı istemezsiniz di mi? Askerde bu durum farklı işte . Hasta olmak istiyorsunuz. “istirahat koparayım” dersiniz. Sivilde hasta adama “geçmiş olsun” denilir. Askerde ise “hadi yırttın ballısın, askerliği g*tten yedin Kamil!” derler 😀 Böyledir bu.

SPOR

Askerde her sabah yaparsınız. Bazen 3000 m bazen de 6000 m koşarsınız. O kadar yorgunluktan sonra da pentatlon dedikleri istasyona girebilirsiniz. Bu çok ağır bir yerdir. Bazen mekik, barfiks, şınav çekersiniz. Tüfeksiz hareketler serisi falan…

ÖZLEM

Geldik önemli şeylerden birine daha… Özlem… Burada her şeyi özlersiniz. Sivil hayatta nefret ettiğiniz bir şeyi bile özlersiniz. Yolculuktan nefret ederdim. Otobüs yolculuğunu sevmezdim ama orada onu bile özledim. Otobüste çocuğun biri ağladığında, şoför de arabesk açtığında kızardım. Ama bunların çok gereksiz olduğunu anladım. Onu bile özler olmuştum yani 🙂 Ailenizi özlersiniz, cep telefonunuzu bilgisayarınızı, yemekleri kısacası HAYATINIZI özlersiniz. Ben kimseyi özlemem diyordum. Askere gittim herkesi özlemiştim. Ne günlerdi..

BAĞIRIN!

Bağırabildiğiniz kadar bağırın. Avazınız çıktığı kadar. Her zaman kazanırsınız. Bağırmak suç değildir kimse size bir şey diyemez yani 😀 Sesi kısık diye ceza yiyen adam çok oldu mesela… Diğer yandan esas duruşunuz falan nizami olsun. Bunlar en temel ve en basit şeylerdir.

RÜYALAR, RÜYALAR, RÜYALAR…

Komiktir rüyalar… Sivil hayatı görürsünüz ve sabah koğuş kalk komutuyla uyandığınızda başlarsınız sövmeye 😀 Tezkereyi aldığını gören bir adam vardı. Sabah uyandığında ise suratı fenaydı, küfürler savuruyordu 😀 Ben de çok rüya gördüm.

GAZETE, DERGİ

Askerde gazete ve dergilerin reklam sayfaları bile okunur. Can sıkıntısından vakit geçsin diye… Hatta eski gazeteler de okunur. Ben de çok okuyordum.

ÜST DEVRELERİN GİTMESİ

Onların tezkere alması size çok koyar. O evine gidecek, rahatça takılacak, eline cep telefonuna alacak ÖZGÜRCE dolaşacak , halıya basacak 😀 Kendi devreleriniz sizden önce çıkarsa yine koyar.

TİTİZLİK

Titizseniz eğer askerde bu özelliğiniz gider. Ben çok titiz biriydim. Ama askerde bu yönüm gitti. Hiç umurumda değil ki.. Takmıyorum löp löp yiyordum. Adam masalardaki tabaklara salatayı eliyle doldurdu sonra parmağını yalardı. Mecburen onu da yedik. Afrikadaki insanları daha iyi anladım. V For Vendetta ve Prison Break programlarından iki örnek vereyim. Natialie ve brad bellick açlıktan fare yiyorlardı. O durumda olsan sen olsan sen de yersin emin ol!

ÇARŞI İZNİ

Çarşı iznim var diye sevinmeyin bakayım hemen. Var ama o kadar abartılacak gibi değil. Üzerinde sivil kıyafet olsa da kamuflaj ruhuna işlemiş artık. Dışarıda asker olduğun apaçık belli 😀 Yüzün jilet gibi. Tipin ofsayt bi’ kere kokuyorsun 😀
Ben çarşılara müzik dinlemek için çıkardım. Sevdiğim müzikleri dinlerdim. Ama bir süre sonra çarşıdan da bıkmıştık. Çıkmıyordum hatta. Çıksam da zevk almıyordum. Hep aynı şeyi yapıyorduk. Sonra yine o yere dönüyorduk. Zor oluyordu dönmesi…

AİS

Bunu ben uydurdum. Açılımı ise “askeri istihbarat servisi”. En hızlı istihbarat servisidir. CIA, FBI gibi birimlerden bile hızlı 🙂 Şaka bir yana gerçekten de öyle.. Birinin hakkında bir şey duyduğunuz zaman onu başka birisine anlatırsınız o da gider başkasına… Bu sayede dedikodu kazanı kaynar durur. Komutanlar bile askerden öğrenir bazı şeyleri…

MUHBİRLER

Birilerinin gözüne girmek için, prim yapmak için başkalarını ispitleyen adamlar çok var. Siz siz olun sakın ha başkasının yanında başkasını kötülemeyin. Hemen söylerler… Sonra başınız yanar. Ben çoğu kişiye yem attım. Muhbir olduklarını çözmüştüm. Sonra da öptüm onları 😀

EMNİYET VE KAZA ÖNLEME TALİMATI

İşte en önemli belgelerden bir tanesi…  Bu belgeye mecburen imza atarsınız. Atmamak gibi bir seçeneğiniz yoktur  yani 😀 Askerde ben atmıyorum kardeşim diyemezsin zaten. Diğer belgeler için de geçerlidir bu. Hatta senin yerine bile atarlar. Neyse emniyet ve kaza önleme talimatını her daim yanında  bulundurursunuz. Google’ dan bakabilirsiniz çok merak ettiyseniz 😀 Ayrıca o sayfada gördüğünüz 58 madde, bizimkisi 155 maddeydi.

DENETİM-HİYERARŞİ

Denetim zamanına denk geldiyseniz işiniz biraz zor. Denetleme adı üstünde denetlenirsiniz. Aslında rütbeliler denetlenir. Siz bir hata yaparsanız onlar fırça yer. Onlar fırça yerse  iş size patlar. Çünkü askeriyede hiyerarşik bir yapı vardır. Binbaşı yüzbaşını yüz başı teğmeni teğmen uzmanı uzman da sizi …. neyse anladınız  işte:D
Denetim sezonu streslidir. Ağır sporlara girersiniz. Dinç bir şekilde hazırlanırsınız. Vücut yaparsınız hatta. Abartmıyorum en zor dönemlerdir. Kara kuvvetler denetlemesi ise en ağır olanıdır. Direkt olarak orgeneral denetler yani. Orgeneral büyük bir rütbe.. Cem yılmazın dediği gibi.

MADDİYAT

Çok para yiyeceksiniz askerde. Bakın demedi demeyin. Çarşıya çıkışınız zaten para bir kere. aylık verilen 38 lira ise kimseye yetmez. Sigara içiyorsanız iyice s*çtınız. 😀 Sözüm ola ki az para harcarım demeyin çok harcıyorsunuz.

OLGUNLAŞMA

Askerde olgunlaşıyorsunuz. Sabretmeyi öğreniyorsunuz bir kere… Burada aslanı kediye yem ederler. O yüzden sabredersiniz. Çünkü eliniz kolunuz bağlıdır. Bir şey yapmaya çalışsanız direkt mahkeme ya da diskoya… Sivilin değerini daha çok anlarsınız. Hatta oradaki işler size çıtır gelir. Kişilik olarak güçlenirsiniz.

KÜFÜR

Askerde herkes küfreder. Herkes… En temiz gördüğünüz adam bile bir süre sonra başlar yani 😀 O da ortamdan etkilenir. Sürü psikolojisi gibi… Cem Yılmaz da aynı şeyi söylüyor. “ben de koyacam he”. Bilmem hatırladınız  mı? Herkesin ağzında a… k…. yerinde diye söze başlanan cümleler duyarsınız.

ŞAFAK MUHABBETİ-TERİMLER

Askerde çok duyarsınız.” Şafağın mı bitti, g*tün kalkmış :D, Ben mi yapayım? Bu şafaktan sonra ben mi yapayım? Ben mi nöbet tutayım, ben mi giyeyim… ahahah Senle aramda 100 gün var sen gittiğinde ben şu kadar sayacağım… ” Çok duyarsınız bu lafları. Bir de terimler vardır. Çömez, alt devre, torun, üst devre, dede vs uzayıp gider.

GARİP İNSANLAR

Çok garip insan göreceksiniz. Birbirinin arkasına geçip tren yapanları göreceksiniz. Sapıkça sözler duyacaksınız. Konuşmayı bilmeyen adamlarla aynı yerdesin unutma. Öküz gibi böğürürler… Sen koğuşta yatarsın o gelir bağıra bağıra konuşur. Sen uyanırsın. Sen diğer gün, o uyurken konuşursun laf eder sana. Al işte örnek 😀 Yemeği hiç beğenmezler. Yemek geldiği zaman ise hepsi sıraya geçmez. Birbirini yer o beğenmedikleri yemek için. Yemekhaneciler üç tane zeytin koyarlar asker de “niye 4 tane değil” derler 😀

DEVRECİLİK-SIRACILIK

Bununla maruz kalacaksınız ilk zamanlar. Her işi size yıkacaklar. Ta ki ne zamana kadar, sizin alt devreniz geldiği zaman. Komutan bile yapar devreciliği. Alt devreyi yollar hep.

MASKELER

Bu ortamda kaldığınız zaman sivilde kimlerin size dost olup olmadıklarını görüyorsunuz. İlk başta sizi sevildiğinizi söylerler sonra ne olur? UNUTULURSUNUZ. çoğu kişinin maskesi düşer. Bunu yaşayacaksınız. Bu bir yandan iyidir çünkü o kişinin yüzünü görmüş oluyorsunuz. Ama size koyan o kişinin gitmesi olmuyor. Onun için harcadığınız zaman oluyor.

MAAŞ

Er 38 lira, onbaşı 45 lira, çavuş ise 52 lira alır. Doğuda daha fazla alanlar var tabi.


KISA DÖNEM VE UZUN DÖNEM

En sık tartışmalardan birisine geldik. 6 ay askerlik yaparız ve bunlar bizi kıskanır. Bir yandan haklılar… Onlardan sonra gelip onlardan önce gitmek koyar insana. Ama şu da bir gerçek ki o adam da en az 4 yıl okudu. Di mi?”Siz askerlik mi yapıyorsunuz”gibi sözlere gerek yok. Neden çünkü sen yapıyor musun? Dağlara mı çıkıyorsun? Aynı şeyi yapıyoruz. Tek farkımız ben senden daha kısa sürede yapıyorum. Hem şu da var. Benim babam 24 ay yapmış. Madem askerliği süreyle bağdaştırıyorsun o zaman sen de askerlik yapmıyorsun. Yanılıyor muyum? Hem o kadar uzun yapıyorsun bundan niye övünüyorsun ki. Ha bazen övünmüyor isyan ediyorsun. Kızıyorsun ulan 15 ay geçer mi diyorsun. Ama iş kısa dönemlere geldiği zaman da biz şerefli şekilde vatana hizmet ederiz gibi laflar ediyorsun. Olaya bak 😀 Madalya mı takıyorlar yani 😀

STRES ATIN

Maça gidin, tiyatro varsa izleyin. Askerde farklı şeyler yapmaya çalışın. Yoksa vakit geçmez. Her gün aynı şey bir yere kadar… Sonra patlarsınız. Mümkün mertebe farklı şey yapın. Tenis oyna ne bileyim yap bir şey işte…
Tiyatro vardı bi’ gün. Oyunculardan yarısı ise genç kızdı. İlk başta “tiyatroya gitmek ister misiniz?” sorusuna olumsuz bakan askerler; “tiyatroda kız var lan!” lafını duyduktan sonra çark ediyorlar. Cümbür cemaat tiyatroya 😀 Tiyatroda kızlar sahneye çıkarken askerlerin tepkisi : “off, o neydi be! Yedin, bitirdin beni” tabi bunlar en masumları. Sansürden geçirdim yani 😀 ahaha Bizzat kulağımla duydum. Ben tiyatroyu izlemedim insanları izlemiştim. 🙂 O an ne stres atmıştım. Asker olduğumu unuttum. Demek istediğim buydu işte.

 

ANNENİZ

Askerde ananızın kıymetini çok iyi anlıyorsunuz. En iyi anladığım şeylerden biri buydu. Annenizin değerini anlamanın en iyi yeri. Onun yemeklerine burun kıvırmışsınızdır. Ama askere gidince anlarsınız o yemeklerin değerini… Anneniz bi’ şey söyler kızarsınız ona… Ama gittiğinizde ne kadar aptal olduğunuzu anlarsınız. Anlarsınız işte… Askerden döndüğünüzde ise anneniz için yeniden doğmuşsunuzdur. O sizi yeniden doğurmuştur. Hiç birisi de ondan kıymetli değildir. 😉

BÜYÜK TAVSİYE

Size en önemli tavsiyeyi söyleyeceğim. “Bu şafak biter mi?” gibi şeylerle kendinizi yiyip bitireceksiniz. Bunu aşmanın yolunu kalan askerliğinize değil yaptığınız gün sayısına konsantre olun. Mesela adam 400 gün yapmış sonra diyordu ki 60 gün geçer mi? Dedim ki 400 gün yapmışsın 60 gün ne ki onun yanında . Yaptığın gün sayısına konsantre ol dedim. Unutmayın zaman akıp gider. Durmayan tek şey zamandır.

SON GÜN

Son gün uyku tutmamıştı beni.. Hep evdeki yemekleri ailemi cep telefonumu falan özlüyordum. Valizimi aldım ve nizamiyeden çıktım. Arkama bile bakmadım. hohoooyt demiştim. Yanımdan rütbeliler geçiyordu ve selam vermiyordum. Arkadaş kamuflajlı geçti ve ona dedim ki “ben mi giyeyim?” dedim. Espri ile tabi 🙂 Anlatılmaz bir duygudur o son gün… Çoğu kişi gittiğiniz için size kıskanır Zamanında ben kıskanmıştım 😀

Yeni gidecek asker adayları ise bana buradan soru sorabilirler. Düştüğünüz bölüm hakkında bilgi verebilirim. Bana sormak istediğiniz sorular olabilir. Her türlü cevaplarım rahat olun. Hepinize ALLAH sabır versin. Okuyanların gözlerinden öpüyorum.

Daha fazlası için sağ framede ‘asker terör’ kategorisine bakın.

acemi birliğiyle ilgili gözlemler de şu linklerde mevcut:  https://senar1st.wordpress.com/2011/08/28/acemi-askerin-gozlemleri/

https://senar1st.wordpress.com/2011/08/28/1inci-p-egt-tug-k-ligi-manisa-1inci-piyade-egitim-tugay-komutanligi-manisa/

Hadi baş baş
SENAR1ST

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

15 responses to “Askerlik nasıl bir yer? Usta askerin gözlemleri…”

  1. Sed'ad says :

    Vatan

    Vatan askerdir
    Asker topraktır
    Toprak silah,silah ise dübûrûn korkusudur;
    Havf cesarettir
    Cesaret ise mertlik;
    Mert olan yiğittir
    Tek güvencesi bilektir
    Bileği olmazsa,askere nere gerek
    Toprağa ne gerek,vatana ne gerek…

    Vatan insandır
    İnsan ise birey
    Birey olmak yürek ister
    Yürekli olmak ise akıl
    Havsaladır bu San’ın sahibi
    Akıldır Allah’ın emaneti;
    Fikr-i kuvved olmazsa,bireye ne gerek,insana ne gerek
    Toprağa ne gerek,vatana ne gerek…

    Vatan a’lâmdır
    A’lâm ise âlâ;
    A’lâmı âlâ eylemek fâikiyet ister
    Erdemli olmak marifettir
    Marifeti yoksa;
    Erdeme ne gerek,kudrete ne gerek
    Bayrağa ne gerek
    Toprağa ne gerek,vatana ne gerek…

    Vatan,sûkûfedir
    Sûkûfe ise hüsûn
    Hüsûn âdemiyyattır
    Âdemiyyat ise abd’idir
    Kulluk olmazsa,insanlığa ne gerek
    Güzelliğe ne gerek,çiçeğe ne gerek
    Toprağa ne gerek,vatana ne gerek…

    Vatan darâttır
    Darât ise debdebe;
    Ululuk meşk ister
    Meşk ile mest olmak ister
    Mest olan güftârdır
    Güftar olan ise Sedad
    Sedad olmazsa,aşk’a ne gerek,Şan’a ne gerek
    Toprağa ne gerek,vatana ne gerek…

  2. Sed'ad says :

    Hass.. Sıktım lan bunu ben. Şudur budur diye,al sana büyük bi rabsürdist yazar örneği:P En sonun “anasının …dır” yazcaktım “vatan”, “anasının …dır”, dedim “şimdi tüm şiiri siler”,salladım yazmadım.

  3. senar1st says :

    Sanki anlamadım. Oğlum senin fikrini ben baştan biliyordum. Şiiri mekanikçe ezbere yolladğını biliyorum kardeşim 😀

  4. Recep says :

    Dostum yaşım 30. 10 yıl olmuş askerliği bitireli 84/3 Kıbrıs’ta yaptım tüm makalelerini okudum. Sanki yeniden yaptım askerliği eline yüreğine sağlık

  5. abdulvesa says :

    selam aleyküm kardeş ban askerlik şubesin de bana sordular komando olmak istiyonmu dedim evet şimdi yerim açıklandı sivas cıkmış ordan bizi kaydırılarmı başka yere (94/2 elazığ merkez) yardımçı olabilirmisin riça etsem 🙂

  6. onur says :

    cevap yazarmısın bilmiyom yazmazsın galiba neyse kısa dönem manisada yapıcam 14 mayısta başlıyo aynı yer kısa dönem yaz dönemi nasıldır manisada batı kışlada

    • senar1st says :

      neden yazmayayım? ben ağustosta gittim manisa’ya. hava bayağı sıcaktı. minimum 32 derecenin aşağısında olmazdı. bazen de sabahları spil dağının etkisiyle inanılmaz bir ayaz olurdu. ağustosta bu kadar oluyorsa temmuz ve haziranı sen düşün 🙂

  7. ARİF says :

    usta öncelikle askerlikle ilgili yazıların için çok sağol baya bilgi sahibi yaptın bizim gibi torunlarını benim eğitim birliği 1. PİYADE EĞT. TUG.K.LIĞI MANİSA MERKEZ yazıyor esas birliği 1. PİYADE.EĞT.TUG.KLIĞI ALBAY ARİF SEYHUN KIŞLASI BİRİNCİ EMN. VE MHF.TK. MANİSA MERKEZ yazıyor şimdi benim anlamadığım benim acemilik ile ustalık aynı yermi , batı kışladamı doğu kışladamıyım bide muhafız ne yapar bi espirisi varmı yardımcı olursan sevinirim dede 😀

  8. Bade says :

    Öncelikle verdiğiniz ayrıntılı bilgiler için teşekkürler. Benim size bi kaç sorum olacak. Benim kardeşimde manisa merkeze 96/3 uzun dönem olarak gidecek inşallah. Doğu kışla ve batı kışla diye 2 ye ayrılıyor demişsiniz. Fark nedir. Usta birliğinin yerleri açısından fark varmıdır. Yüzde 90 kıbrısa çıkıyor usta birliği diyorlar ama doğrumudur. yüzde 10 u nereye çıkıyor genelde. Bide usta birliğinde meslek seçiminden bahsetmişsiniz. Mesela benm kardeşim tarla işlerinden anlar burda mesleği bahçivanlık. Aynı zamanda şöförlükde yapabilir. Seçebilir mi bunları seçse napar. Son olarak da, Usta birliğinde herkez mesleğine göre birlik içinde ve dışında mı görev yapıyor. Şimdiden teşekkür ederim. Umarım geri dönüş yaparsınız. ✋

  9. Cihat says :

    Merhaba benim sorum şu , Devre kaynı olarak askere gideceğim b gurubu deniyormuş İzmir Gaziemir ulaştırma yazıyor acemi birliği normalden 1 ay 7 gün sonra gitmiş oluyorum benim acemi birliğim kısamı sürecek ve de yüksek okul mezunu + elektrik elektronik muhendistligi 3. Sınıfı dondurmuş biri olmam bana ne avantaj sağlar cevaplarsanız sevinirim

  10. OĞUZ ASLAN says :

    merhaba ben askere gidicem gözlük kullanıyorum uzman cavus olabilirmiyim

Bir Cevap Yazın

