Kiss Kiss Bang Bang(2005)

Son zamanlarda izlediğim en YARATICI filmlerden bir tanesi.  Sizi temin ediyorum ki en beğendiğim komedi filmleri içinde ilk üçte rahat girer.

Filmde Robert Downey ve Van Kilmer gibi usta oyuncular başrolü alıyor. Bunun yanında Michelle Monaghan ise eşsiz güzelliğiyle filmin izlenebilirlik oranını artırıyor.  😛 Şaka bir yana gerçekten etkileyiciydi.

Çok değişik bir kurguya sahip… Hatta alanında tek diyebiliriz.(belki vardır benzeri ama ben görmedim) Filmde, Amerikan filmleri inceden, mizahi yapıyla eleştirilmiş. İyi polis kötü polis kavramları, dedektiflik, romantik sahne sonunda gelen cinayet, bir sahneyi açıklamadan diğer sahneye bağlantısız geçmek… Bu sahneler diğer Hollywood filmlerinde sıkça olur. Bunun yanında finalde her şeyin çözümlenmesi, illa birinin ölmesi gerekir. İşte bu filmin yaratıcısı da bu tarz filmleri son derece absürt bir şekilde, dalga geçerek ve de çokça GÜLDÜREREK eleştirmiş. (Yüzüklerin efendisi de dahil )

Ben izlerken gülmekten yerlere yıkıldım. Hatta annem şüphelendi odama girdi: “ne yapıyorsun, neye gülüyorsun bu kadar? “ dedi. Herhalde delirdiğimi falan düşündü. Sonra dedim “filme gülüyorum. “ O sırada da örümcek sahnesi vardı. (tabi annem sapık olduğumu da düşünmüş olabilir: P ) Neyse… Bu sahne haricinde “yüzde 8” hesaplama yaptığı sahnede çok güldüm. Flashback’ in birinde kameranın önüne gelen kadına “böö yürü, şişman bayan,çekil” demesi. Son sahne tam fenomen işi.. Orada da çok gülmüştüm. Elvis, Lincoln bile görülüyordu. Bunlar en çok güldüğüm sahneler. Tabi bunun yanında malzemesi çooook bol olan sahneler de var.

Robert Downey hem anlatıcı hem de oyuncu… Ama bu bildiğimiz anlatıcılardan değil. Kamerayla konuşuyor, lafa giriyor, müdahale ediyor, saçmalıyor. Tabi siz de onun salaklıklarına(kendisi de salak olduğunu itiraf ediyor)çok gülüyorsunuz.

Filmde çok güldüğüm için konuyu anlayamadım. Kim kimi öldürmüş, katil kim falan hep kaçırdım. Bir daha izlemem gerekir, çok gülmemek şartıyla tabi. : )

Bir de uyarı: bu film 2005 yapımı. Bununla beraber 2001 yapımı olan kiss kiss (bang bang) filmi var. Sakın ola ki karıştırmayın.

Malzemesi bol güzel bir film… Şiddetle tavsiye ederim.

Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

