Deja Vu(2006)

Benim gibi zamansal dönemlere geçiş yapıp, dünü, bugünü aynı anda anlatan filmler seviyorsanız bu filmi de seveceğinizi umuyorum. Başkarakterimiz, diğer filmlerinde de olduğu gibi, ajan rolündeki Doug Carlin(danzel washington)dir. Bunun yanında Van Kilmer yardımcı erkek oyuncudur.

Konusu ise Carlin, polis teşkilatında çalışan önemli bir ajandır. New Orleans’ta meydana gelen bir patlamanın soruşturması kendisine verilince şimdiye kadar yaşadığı belki de en ilginç soruşturmanın bir parçası olacaktır. Amerikan polis teşkilatının geliştirmiş olduğu bir teknoloji, insanların geçmişleri dahil hayatlarını gözetleme imkanı vermektedir. Fakat şimdiye kadar hiç denenmemiş olan, zamanda geriye giderek olayların akışını değiştirme işlemidir.

Patlamanın öncesine dönerek çok kısa bir zaman dilimi içerisinde her şeyi geri döndürebileceğini düşünen Carlin, çok riskli bir işe girişecektir. Son derece kısa bir zaman dilimi içerisinde bütün yaşananları geri döndürebilmek için Carlin’in tek bir şansı vardır.

Paralel evren gibi konuların işlendiği filmdir. Zamanda sıçramalar yapılıyor ve geçmiş değiştirilmeye çalışılıyor. Benzer senaryo Kelebek Etkisi filminde de görülmektedir. İnsanların yapmış olduğu hataların telafisi gerçekten mümkün mü? Örnek verelim: Sınavda kopya çektiniz ve öğretmene saldırdınız. Okul disiplin kuralları gereği okuldan atılmanıza karar verildi. Aileniz size baskı yapmakta ve hayatınızda bazı şeyler iyi gitmemekte… Siz de geçmişteki kopya olayını değiştirmek kısacası o olayın yaşandığı zamana gidip, kopya çekmemeye çabalıyorsunuz. Bu biraz basit bir örnek oldu ama filmde hemen hemen bu fikir işlenmiştir. Üstelik üstün teknolojik cihazlarla… Uydudan görüntüler elde ediyorsunuz ve geçmişinizi yeniden oynuyorsunuz.


SPOILER
Ben bu filmi beğendim. Sebebi ise senaristle aynı kafa yapısında olduğum içindir. Ben de bu tip konulu filmlere son derece ilgi duyuyorum. Zaten hali hazırda benzer konulu bir senaryo projem var.  Kelebek Etkisinden ne derece etkilendiğimi, en beğendiğim film dediğimi çoğu kişi bilir. Aynı ölçüde bu filmde beni bayağı etkiledi. Ama bir şeyi eleştirmek durumundayım: Filmin tek eksik yanı finalindeki tutarsızlıktır. Geçmişi değiştiremezsiniz ne yaparsanız yapın. Bu yazıyı okudunuz ve geçmişe dönüp bu yazıyı okumayıp başka bir şeyle ilgilenemezsiniz. Okudunuz bir kere… Tarihi taşların üstündeki sembolleri silemezsiniz.  Bir yakınınız öldüyse onu geri getiremezsiniz. Bu herkesin bildiği kuraldır ama yönetmen abimiz bu kuralı filmin sonunda çiğniyor. Üstelik filmde defalarca tekrarlanan bir söz olmasına rağmen:” Tanrı kaderini yazdı ve sen onu değiştiremezsin. Değiştirenler ölür”  Bu kuralı çiğnemesinin sebebi klasik Hollywood gerçeği olan mutlu sonla bitirme gayreti… Başkarakteri feda ederek bitirtse kanımca daha iyi olurdu. Ya da geçmişe müdahale etmeyecek sadece uzaktan direktif verecekti.  Geçmişte öldüyse şimdiki zamanda nasıl yaşayabilir ki bir insan. Bu fizik kurallarına aykırı bir şey… Finali başka türlü bitirse idi eminim ki bu film çok üst sıralarda yer alacaktı.  Bana göre finalindeki mantık hatası onun 7,0 puan almasına sebep olmuştur.
Bu paragrafı şöyle özetleyebilirim: Zaman makinesini buldum, zamanda yolculuk yaptım ve geçmişe gittim büyük babamı öldürdüm. Dolayısıyla babam da öldü o zaman da ben doğmamış oldum peki zamanda yolculuğu yapan kim, babamı öldüren kim, zaman makinesini icat eden kim?
SPOILER

Ben yine de bu filmi izlemenizi, puanına aldırmamanızı şiddetle istiyorum. Az önce de belirttiğim gibi finalindeki hata tek eksisi… Onun haricinde güzel, zevkli bir bilim kurgu filmi

Okudğunuz için teşekkürler 🙂
Fragman

Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About senar1st

Merhaba değerli okuyucular… Bloğumda hemen hemen her konuda yazı yazarım. Yolda yürürken gördüğüm bir şeyden rahatsızlık duyarsam o konuda tutar yazı yazarım.Ama genel olarak filmler üzerine kişisel yorumlarımı görürsünüz. Yorumlarım film izleyen kitleye göre yazılır. Filmleri izlemeyen okumasın. Yazmak benim için bir zevk. Bu zevkimi de kalemimi kullanarak gideriyorum. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Eleştirmek isteyen varsa da buyrun eleştirsin. Eleştiriye açığım :)

Bir Cevap Yazın

